دستگاه اتوماتیک برش لوله

همانطور که می دانیم تولید قطعات در خودروسازی از تیراژ بالایی برخوردار است و فاکتورهای زمان و کیفیت تولید در این حوزه بسیار حائز اهميت است؛ بوش سیلندر یکی از پر تیراژ قطعات در این صنعت است که از جنس چدن ساخته می شود. از سوی دیگر فلز چدن به دلیل دارا بودن مقدار کربن زیاد و نیز نوع دانه بندی آن مستلزم رعایت نحوه ی دقیق برشکاری و شرایط آن و انتخاب ابزار مناسب می باشد تا بتوان در کوتاه ترین زمان و با بیشترین راندمان عمل برش را بر روی لوله های چدنی اجرا نمود.

از اینرو متخصصان شرکت ایپتک پس از مطالعه و تحقیقات فراوان توانستند در سال ١٣٩۳ نوعی دستگاه اتوماتیک برش لوله را طراحی کنند که جوابگوی تمامی نیازها و الزامات قطعه سازان در این زمینه باشد.

دستگاه اتوماتیک برش لوله به طور ویژه برای برشکاری لوله‌های جدار ضخیم چدنی طراحی شده است. این نوع از لوله‌ها از فرآیند ریخته گری گریز از مرکز چدن در قالب های مخصوص به دست می آیند و در صنایع خودروسازی به کار برده می‌شوند.

این ماشین توانایی اجرای چهار برش همزمان در کمتر از ١٢ ثانیه را بر روی لوله‌هایی با قطر خارجی ۱۲۰ میلی متر دارد و تغذیه لوله خام و تخلیه لوله‌های برش خورده توسط مکانیزم های خودکار صورت می‌گیرد. همچنین این دستگاه مجهز به سیستم جداساز ذرات آهن از سیلیس بوده تا از این طریق با سهولت هرچه بیشتر بتوان ضایعات فلزی را بازیابی نمود.
جهت افزایش ایمنی دستگاه، عملیات برشکاری در محفظه بسته و مجهز به عایق صوتی و شیشه‌های ضد ضربه انجام می گیرد.

این ماشین با ایجاد تغییراتی قابلیت استفاده در صنایع مختلف جهت برشکاری انواع فلزات آهنی و غیر آهنی را دارد.

درحال حاضر این دستگاه قابل ارائه و فروش نمی‌باشد.

جزئیات پروژه

کارفرما:

شرکت درسا خودرو

تاریخ:

1392

مکان:

اصفهان

سایر پروژه ها